Fredrik Sonck

Impuls: Lidls varumärke borde vara en allmänning

De ekonomiskt mäktiga har – till skillnad från de politiskt mäktiga – unika möjligheter att med kommunikativt våld kolonisera vårt offentliga rum och vårt allmänna medvetande.
8.5.2020 - 07.30 Premium

Elovena-flickan får ny garderob – tycker du bättre om den nya eller den gamla?

15.1.2020 - 12.38

Fiskars och Fazer populäraste varumärkena i Finland – se tio-i-topp här

19.11.2019 - 08.50

Så bygger Finland och Norge sina varumärken – natur och jämlikhet starka budskap

17.11.2019 - 08.05 Premium

Lättare att häva skydd av "passiva" varumärken

14.10.2019 - 05.59

Makia och Merenkävijät överens i logotvisten – kläder doneras till välgörenhet

11.10.2019 - 10.27

Professor Niklas Bruun om Makiahärvan: Klart fall av plagiat

11.10.2019 - 07.00 Premium

Angry birds stämmer Angry Birds

22.6.2019 - 14.52

"Adidasränder" duger inte som varumärke – sportjätten förlorade varumärkesstrid

20.6.2019 - 14.41

John-Erik Jansén

Ledare: Glöm inte konsumenten i "Pirkka-debatten"

Centerns bomärke i regeringens program syns bland annat i kapitlet om en livskraftig och lönsam livsmedelsekonomi.
14.6.2019 - 16.15 Premium

McDonald's förlorar rätten till "Big Mac"

16.1.2019 - 08.16

Chokladstrid uppe i EU:s domstol

25.7.2018 - 19.30

Pauligs nya vd: "Ett varumärke ska ha åsikter"

28.6.2018 - 19.59

Enkät: Fazer har det starkaste varumärket i Finland – se tio-i-topp här

24.5.2018 - 17.03

S-kedjan sålde piratprodukter: "Sådant här borde absolut inte få ske"

17.3.2018 - 09.18

Nokiamobiler i världstoppen igen

15.2.2018 - 22.12

Inget utrymme för fler H&M-misstag

9.1.2018 - 14.20

Varumärken säger vem du är - tycker vissa

2.10.2017 - 07.39

Doktorsavhandling: En berättelse påverkar dig mer än faktapunkter

25.9.2017 - 04.50

Ett präktigt Finland räcker inte …

4.6.2017 - 07.00