Nokiamobiler i världstoppen igen

Bara ett år efter nylanseringen är märket Nokia störst i världen igen när det gäller enkla basmobiler. Det uppger analysföretaget Counterpoint Research.
15.2.2018 - 22.13

Inget utrymme för fler H&M-misstag

Den kritiserade H&M-reklamen med en svart pojke med en tröja med texten "Coolest monkey in the jungle" uppmärksammas nu internationellt. Och för H&M finns det inte utrymme för fler misstag, enligt varumärkesexpertis.
9.1.2018 - 14.20

Varumärken säger vem du är - tycker vissa

Visa mig dina varumärken och jag ska säga dig vem du är. Så säger vissa, men det säger mer om dem själva än om dem som har den där jackan, bilen eller vad det nu kan vara.
2.10.2017 - 14.24

Doktorsavhandling: En berättelse påverkar dig mer än faktapunkter

Det viktiga är inte om texten på en förpackning är lång eller kort, utan att den är utformad som en berättelse. En lista med faktapunkter påverkar inte konsumenterna på samma sätt, säger Eeva Solja, nybliven doktor.
25.9.2017 - 04.50

Ett präktigt Finland räcker inte …

Ute i världen är vi lite lik eleven som får tior i alla ämnen: pålitlig, duktig, välfungerande. Det räcker inte. Vi måste också vara intressanta, säger diplomaten Petra Theman som har i uppdrag att arbeta med Finlandsbilden.
4.6.2017 - 07.00

Nya ministern: Butikskedjornas varumärken stör marknaden

Den färska jord- och skogsbruksministern Jari Leppä (C) anser att kedjornas egna märken skapar orättvisa och obalans i produktionskedjan.
28.4.2017 - 16.39

Moomin of Finland roar inte rättighetsinnehavaren

Tidningen Image har korsat två av Finlands mest kända ikoner: Mumintrollen och Tom of Finland. På Moomin Characters är man måttligt roade.
25.3.2017 - 13.24

Stor konkurrens om de bästa webbadresserna:

21.2.2016 - 03.00