Dunderdebut om 80-talssommar – Karin Filén har något att berätta och gör det bra

Under en yta av yoga och detox är Zandra Lundbergs debutbok en gripande ångestskildring

Vem vill vi ska berätta om oss när vi är döda? Det känns tryggt att läsa Merete Mazzarella

Skimrande och smärtsam poesi i Gurli Lindéns nya

Rapport från ytterligare en som överlever kroppens svek genom bröstcancer

"Ses det som ett misslyckande att bli allvarligt sjuk?" – skammen kring cancer fick författaren Sabine Forsblom att ge ut sin dagbok

Johannes Ekholms högstämda apokalyps lyfter tack vare kompromisslös ömhet

Johannes Ekholm skildrar drogmissbruk och arbetslivets meningslöshet – men själv är han inte fullt så illa till mods

Om symbiosen mellan människa och ting i Ulrika Nielsens diktessä

Monika Fagerholm får Övralidspriset

Sanna Tahvanainens nya roman om konst och kärlek hittar inte formen

Lars Sunds bok välkomnar även den som inte kan skilja en gråsparv från en kråka

När mindre är mera – Nalle Valtiala är vår egen Mark Twain

Ann-Luise Bertell är tillbaka med sagan om Kanadafamiljens återkomst

Spännande intrigspel med terrorister och rysk överklass

Emma Ahlgren
 leder tankarna till Kafka – skillnaden är bara att vi befinner oss i Österbotten

Magdalena Åberg bearbetar döden genom maskar och mull

Mer än konventionell satir när Rosanna Fellman leker med presidenten

Tom Sandqvists nya roman för oss till den lilla staden Drohobycz, nu i västra Ukraina men på Bruno Schulz tid i östra Polen

Svårt att få kontakt med Christian Brandts senaste bok