Dansrecension: Dansförbud i scenisk tolkning

1.10.2020 - 12.19 Premium

Dansrecension: Att aktören gestaltar funktionsnedsättningar utan att själv tillhöra den minoriteten, får den här recensentens blodtryck att stiga

29.8.2020 - 21.36 Premium

Dansrecension: Varmt och angeläget dansflöde i Mikko Makkonens maskulinitetsfunderingar

17.8.2020 - 11.30 Premium

Dansrecension: Nostalgitripp med inneboende charm och dragningskraft

6.2.2020 - 13.18 Premium

Dansrecension: Med sexåriga Lyyli och hennes bröder öppnar Kinetic Orchestra för nya funderingar kring mänsklighet

14.12.2019 - 14.28 Premium

Dansrecension: Dansarna blir skulpturer som kan iakttas från olika håll

28.11.2019 - 15.01 Premium

Dansrecension: Öppen duett och inbundet gruppverk

7.11.2019 - 11.02 Premium

Dansrecension: En skalbagges fysiska möda och en människas virtuella dito

24.10.2019 - 15.47 Premium

Dansrecension: Med levande musik tar flamencodansaren Katja Lundén ett språng in i drömvärlden, fri och sårbar

16.10.2019 - 11.35 Premium

Dansrecension: Essäistiskt men hafsigt om invandring och respekt

16.10.2019 - 11.22 Premium

Dansrecension: När föreställningen slutar imitera

9.10.2019 - 10.05 Premium

Dansrecension: Balettens Trippel är en överdos av perfektion


28.9.2019 - 15.14 Premium

Scenkonstrecension: För nyfikna urbana vandrare

19.9.2019 - 13.22 Premium

Dansrecension: Tero Saarinens senaste dansverk är ett eget universum

18.6.2019 - 13.01 Premium

Dansrecension: Mästare och gesäll på samma flamencoscen

25.4.2019 - 16.01 Premium

Dansrecension: Dansgästspel i världsklass

11.4.2019 - 13.56 Premium

Dansrecension: Ett ställningstagande för rätten att vilja ha allt

22.3.2019 - 14.59 Premium

Dansrecension: Med nakenheten utforskar Sanna Kekäläinen maktkonstellationer

25.2.2019 - 20.29 Premium

Dansrecension: Samhälleligt och privat om kropp och sexualitet

7.2.2019 - 16.00 Premium

Dansrecension: Julstämning i de ungas Nötknäppare

13.12.2018 - 20.50