VR:s biljettförsäljning låg nere i två timmar

VR:s biljettförsäljning gick inte som på räls på fredagen.Bild: SPT/Charlotte Winberg

Ett tekniskt fel i VR:s kundbetjäningssystem förorsakade huvudbry för alla tågresenärer på fredagskvällen.

– Felet drabbade vår service på nätet, alla biljettförsäljningsautomater och biljettförsäljningen i alla R-kiosker, säger kommunikationschef Taina Kuitunen på VR.

Tågresenärerna fick i stället ty sig till konduktörerna, som hade full rulle. VR debiterade ingen expeditionsavgift av sina kunder då den elektroniska betjäningen låg nere.

– Felet har åtgärdats strax efter klockan 21 och den elektroniska kundbetjäningen har nu återgått till det normala, tillägger Kuitunen.

”Nu sover jag gott, äntligen!”

Angelina fick dålig sömn men rogivande växter hjälpte henne. "Min livskvalitet är mycket bättre nu" säger hon. 20.9.2018 - 13.33