Uppstartsmässan Slush siktar på 8 000 deltagare – på plats

Så här såg det ut vid Slush 2019 i Helsingfors. Bild: Tuula Ylikorpi/Slush

I fjol ordnades Slush, likt så mycket annat, på distans. I år siktar arrangörerna på att ordna mässan på plats i Helsingfors i december för så många som 8 000 deltagare.

Uppstartsmässan Slush ordnas i år den 1-2 december, och efter ett coronauppehåll i fjol siktar arrangörerna på att kunna ordna mässan på plats i Helsingfors. Arrangörerna väntar sig 3 200 uppstartsföretagare och aktörer och 1 500 investerare, och ett deltagarantal på 8 000 personer totalt.

Arrangörerna försäkrar att evenemanget kommer att ordnas på ett hälsosäkert sätt, med hjälp av bland annat coronapass, munskydd och en regel om att undvika handslag.

"Slush bygger på meningsfulla personliga möten och chansen att snubbla över nya möjligheter. Det är sådant som vi inte till fullo kan uppnå på distans. Vi uppmanar våra besökare att i likhet med oss förbinda sig att iaktta hälsosäkerhetsåtgärderna, så att vi kan få en trygg Slush-upplevelse som ändå känns som Slush", säger Mika Huttunen, vd för Slush, i ett pressmeddelande.

Temat för årets Slush är entreprenörskapets renässans och hur företagandet borde förändras. Årets talare kommer bland annat från företag som Tinder, Calm och Miro. Sammanlagt 150 talare kommer att äntra podiet under två dagar.

Beställ Veckans kulturplock!

Ett plock från Kulturen varje fredag i din e-post.

Så kan valet av lån påverka din ekonomi

Mer läsning