Spotify satsar på nyheter

Bild: HBL-arkiv

Musiktjänsten introducerar nytt koncept på den amerikanska mediemarknaden.

Spotify kommer att börja med ett nytt format, som fått namnet Spotlight. Det rör sig om bland annat nyhetsprogram där ljudet kompletteras med bilder, text och video.

Åtta företag kommer att producera material till satsningen, bland annat Buzzfeed. Spotify uppger att Spotlight till en början kommer att innehålla nyheter, populärkultur, sport, politik och musik, och att ytterligare material kommer i februari.

Enligt The Verge är gränssnittet ungefär detsamma som i dag, och det visuella dyker upp på i appen medan man lyssnar.

Spotlight släpps till en början i USA och kommer till fler länder i en nära framtid, enligt företaget.

Hur du hittar det bästa lånet för dig

Den som någonsin har tecknat ett lån är förmodligen plågsamt medveten om hur svårt det kan tyckas vara att hitta rätt lån. Vad är det då som avgör om ett lån är bra eller inte? 17.9.2018 - 00.00