Rabattkampanjen en succé för HRT – sålde drygt 175 000 biljetter

HRT sålde under en månad drygt 175 000 rabattbiljetter. Bild: Lauri Eriksson/HRT

Kampanjen med rabatterade periodbiljetter som köps med mobilapplikation föll väl ut för Helsingforsregionens Trafik.

På onsdag eftermiddag hade Helsingforsregionens Trafik sålt drygt 175 000 rabatterade 30-dagars periodbiljetter. HRT beviljade under kampanjtiden som varade i en månad 50 procents rabatt på 30-dagarsbiljetter som köptes med den mobila applikationen.

Syftet med kampanjen var att locka tillbaka passagerare som övergivit kollektivtrafiken i och med pandemin.

– Kampanjen nådde upp till förväntningarna och HRT sålde lika många periodbiljetter under en månad som man sålde innan pandemin, säger HRT:s kommunikatör Johannes Laitila.

Beställ Veckans kulturplock!

Ett plock från Kulturen varje fredag i din e-post.

Pionjären inom styling

Mer läsning