Kundernas förmögenhet i centrum i Aktias nya strategi

Bild: Vesa Moilanen

Aktia sätter kundernas förmögenhet i centrum i sin nya strategi. Bankens mål är att dela ut 60–80 procent av vinsten till aktieägarna.

Aktia Banks styrelse godkände på tisdagen bankens förnyade strategi och nya finansiella mål fram till 2022. Strategin baserar sig på att långsiktigt öka och trygga kundernas förmögenhet. Fokus läggs på kundupplevelsen inom förmögenhetsförvaltning och finansiering.

– Kunderna har individuella behov som vi vill möta genom en kombination av förstklassig personlig service, digitala tjänster, ett unikt tjänsteerbjudande och ett smidigt genomförande, säger Aktia Banks vd Martin Backman i ett pressmeddelande.

Förutom kundernas förmögenhet är hörnstenarna i den nya strategin att utveckla servicemodellen samt utnyttja digitaliseringen.

Bankens plan är att dela ut 60–80 procent av räkenskapsperiodens vinst till aktieägarna.

Fräscht grepp på bostadsmarknaden tilltalar unga

17.5.2019 - 16.03