Gasföretag vill nå ut till unga med heliumvarning – anlitade youtuber

Bild: Mostphotos

Aga tror att youtubern Miska Haakana har stora chanser att nå ut till målgruppen.

Årets högsäsong för ballonger står inför dörren. Det är inte alla ballongfantaster som är ute efter prinsesstryck – genom att andas in helium får man ju skojig röst och kan göra speciella videor.

Men det ska man absolut inte göra, eftersom heliumet tränger undan syret i lungorna och kan förorsaka kvävning. Den varningen har gasbolaget Aga gått ut med varje år, men i år tror man att den äntligen kommer att nå fram till rätt målgrupp.

Orsaken är ett samarbete med youtubern MiskaMH, det vill säga Miska Haakana. som har över 142 000 prenumeranter. Videon som innehåller heliumvarningen har redan spelats över 61 000 gånger. Man ser varningen efter 2,25 minuter.

Hur du hittar det bästa lånet för dig

Den som någonsin har tecknat ett lån är förmodligen plågsamt medveten om hur svårt det kan tyckas vara att hitta rätt lån. Vad är det då som avgör om ett lån är bra eller inte? 17.9.2018 - 00.00