Han var varken ovänlig eller otydlig. Mannen i bankens kundtjänst ville verkligen att jag skulle förstå hur allt fungerade, eller snarare varför det helt enkelt inte fungerade. Hur det inte gick att göra det jag ville få gjort.
Då hade jag köat en rejäl stund i telefon – i den där bisarra Aktiakön där kunden betalar för väntetiden. Det låter som en lysande affärsidé att ha väldigt få som svarar i kundtjänst, ju färre desto mer lönsamt. I kön får jag med jämna mellanrum höra att jag kunde använda mina nätbankkoder och fixa det där jag ville ha gjort.
Och se, det är pudelns kärna.
ANDRA LÄSER


Drycker
”Jag har en hagelbössa i båten” – stor sekretess när unik åländsk champagne lanseras i sommar
28.05.2023 07:00

Kriget i Ukraina
Anna-Lena Laurén: Därför får vissa skurkar säga sanningen i Ryssland om kriget
27.05.2023 18:56

Filmfestivaler
Alma Pöysti och Jussi Vatanen tog emot Kaurismäkis jurypris i Cannes: ”Twist and shout!”
27.05.2023 22:07
