Aktia svarar på kritiken: ”Vi kan inget annat än beklaga”

Aktia anställer ett tiotal tvåspråkiga kundrådgivare för att korta kötiderna. – Vi kan inget annat än beklaga att vi har misslyckats med att leverera en god kundupplevelse, säger kundupplevelsedirektör Malin Ahlström.

Aktias direktör för kundupplevelse Malin Ahlström.
Patrik Haraldpatrik.harald@hbl.fi
04.03.2023 05:01 UPPDATERAD 04.03.2023 06:45
HBL:s rapportering om Aktia de senaste dagarna har gett upphov till många kritiska kommentarer om banken. Missnöjet har framför allt gällt kundservicen, där många klagar på orimligt långa väntetider.
Jaakko Aspara, professor i marknadsföring vid Hanken, sade i HBL på fredagen att det finns all orsak för Aktia att ta kritiken på allvar, oavsett om det bara handlar om en högljudd minoritet på sociala medier, eller om missnöjet verkligen är utbrett och leder till kundflykt.
Aktias direktör för kundupplevelse Malin Ahlström, säger att banken noggrant och kontinuerligt följer med all kundrespons i de olika kanalerna.

ANDRA LÄSER