HBL:s rapportering om Aktia de senaste dagarna har gett upphov till många kritiska kommentarer om banken. Missnöjet har framför allt gällt kundservicen, där många klagar på orimligt långa väntetider.
Jaakko Aspara, professor i marknadsföring vid Hanken, sade i HBL på fredagen att det finns all orsak för Aktia att ta kritiken på allvar, oavsett om det bara handlar om en högljudd minoritet på sociala medier, eller om missnöjet verkligen är utbrett och leder till kundflykt.
Aktias direktör för kundupplevelse Malin Ahlström, säger att banken noggrant och kontinuerligt följer med all kundrespons i de olika kanalerna.
ANDRA LÄSER
Helsingfors
Besvikelse hos muminföretaget – huvudkontor byggs inte i område som är populärt bland finlandssvenskar
28.03.2023 16:06

Riksdagsvalet 2023
HBL betygssätter | Dans på knivseggen och Li Anderssons kritik mot taktikröster – så gick HS valdebatt
28.03.2023 20:21

Fartyg
Danskt oljetankfartyg attackerat av pirater – rederiet har inte fått kontakt på flera dagar
28.03.2023 17:07

Helsingfors
Mitt i Helsingfors byggs ett hus många kommer att besöka – bara rulltrapporna kostar 6 miljoner euro
28.03.2023 08:07

Riksdagsvalet 2023
Läsarfrågor | Hur ska man rösta så att Sannfinländarna inte blir regeringsparti? Ska arvsskatten slopas?
28.03.2023 17:36
