Över 29 000 euro har SDP som parti lagt ner på annonser i Metas kanaler, Facebook och Instagram, de senaste tre månaderna.
Utöver det kommer SDP i olika valkretsar och enskilda kandidater med sina hundralappar eller tusenlappar till.
Samlingspartiet har betalat 18 000 euro, och Samlingspartiet i Nyland ännu mer, nästan 27 000 euro, vilket sammanlagt drar partiet förbi de andra. Centern har som parti lagt ner över 24 000 euro mellan mitten av december och mitten av mars.
- Riksdagsvalet 2023
- Finlands Socialdemokratiska Parti
- Sannfinländarna
- Nyland
- Svenska folkpartiet i Finland
- Samlingspartiet
- Centern i Finland
- Sociala medier
- TikTok
- Sanna Marin
- Helsingfors
- Gröna förbundet
- Åbo universitet
- Arto Luukkanen
- Sebastian Tynkkynen
- Elina Valtonen
- Europaparlamentet
- Esbo
- Anna-Maja Henriksson
- Finland
- Appar