Mode- och kosmetikbranscherna genomlever en kris. I snart ett och ett halvt år har vi spenderat vår arbetstid hemmasittande framför datorn, så att underkroppen inte syns. Klädkedjor och näthandelsbolag bekräftar: mjuka och bekväma plagg är storsäljare. Då vi nu vant oss vid att strosa omkring därhemma iklädda morgonrock, pyjamas eller mjukisbyxor: står vi inför en kollektiv chock då det väl blir dags att återgå till det mer formella? Orkar vi längre klä upp oss, vara representativa? Kommer mjukisbyxor – gårdagens trashklädsel och dagens pandemimode – att bli gångbar valuta också på kontoret?
ANDRA LÄSER
Klimat
Europas floder sinar och transporter lamslås – kan bli den värsta torkan på 500 år
14.08.2022 20:28
Skärgård
Över trettio ättlingar samsas om den söderblomska sommarön – "bästa sommarstället i världen"
14.08.2022 10:42
Kriget i Ukraina
Ny oro över Zaporizjzja – "risken för en katastrof ökar för varje dag"
14.08.2022 21:11

Fordon och drivmedel
När bensinen kostar fjuttiga 2 euro litern känner vi falsk trygghet
14.08.2022 10:30