När Hufvudstadsbladet började utkomma 1864, då sex dagar i veckan, såldes tidningen enbart till prenumeranter. Redan från start var det viktigt för grundaren August Schauman att tidningen skulle nå läsarna på ett så smidigt sätt som möjligt för att de skulle kunna orientera sig i både vardag och världshändelser.
I den meningen har inget förändrats på närmare 155 år, samtidigt som enormt mycket har förändrats; Att papperstidningen bärs hem till prenumeranterna ses fortsättningsvis som en förutsättning för en lyckad symbios mellan läsare, dagstidning och upplyst samhälle.
I dag står Posten för merparten av tidningsutdelningen i vårt land, men i takt med att brevförsändelserna minskar och allt fler företag går in för en heldigital kommunikation med kunden har Postens sits blivit allt mer krävande, och det är förståeligt att Posten vill hålla god fart i en snabb samhällstransformation. Men i nuläget är kartan suddig och kompassen immig.
ANDRA LÄSER
Fartyg
Bisarr detalj på bild från USA:s kustbevakning – tusentals kilo droger inpackade i Juhla Mokka-påsar
01.02.2023 15:25

Villor
Grankulla är mer än gamla trävillor – kulturföreningen visar nya foton på Grankullahus, se vilka som är med
01.02.2023 18:12


Försvarsmakten
Hemliga överläggningar om Leoparderna pågår – så beskriver finska soldater stridsvagnarna som Ukraina väntar på otåligt
01.02.2023 18:30

